donderdag 2 november 2017

Hoe worden premium parfums gemaakt


Hoe worden premium parfums gemaakt

Met de lancering van Oriflame ’s laatste premium parfumlijn, Sublime Nature, wilden we onderzoeken wat premium nu eigenlijk betekent en wat nodig is om zo’n geur te creëren. Dus, gingen we in gesprek met onze master parfumeur Nathalie Lorson om daar meer over te weten te komen.
1. AAN WELKE CRITERIA MOET EEN PARFUM VOLDOEN OM ALS PREMIUM TE WORDEN BESCHOUWD?
Bij het ontwerpen van een geur voor een premium collectie selecteer ik de meest verfijnde, elegante en unieke ingrediënten die mijn parfumpalet biedt.
2. WAT BETEKENT PREMIUM VOOR JOU?
Premium betekent uniek voor mij. Ik wil graag een geur creëren voor consumenten die op zoek zijn naar uniekheid. Schoonheid, harmonie en kwaliteit zijn mijn richtlijnen wanneer ik een unieke geur ontwerp.
3. WAT MAAKT SUBLIME NATURE TUBEROSE PREMIUM?
Sublime Nature heb ik gecreëerd van sublieme extracties van duurzame ingrediënten. Ook heb ik deze ingrediënten in het hart van de geuren geplaatst, om ze te laten schitteren.
4. HOE VERLOOPT DE ONTWIKKELING VAN EEN PREMIUM GEUR?
Zodra ik de ingrediënten heb gekozen waarmee ik wil werken, zorg ik ervoor dat ik de juiste kwaliteit kies. Dan ga ik spelen met de geur – mengen met andere ingrediënten om de echte eigenschappen van het eerste ingrediënt te versterken. Het duurde ongeveer een jaar om de perfecte geur te vinden voor Sublime Nature Tuberose.
5. JE SELECTEERDE DE BESTE, MEEST ICONISCHE INGREDIËNTEN VOOR DEZE GEUR. HOE VERLOOPT DIT SELECTIEPROCES?
Tuberose is een van de meest iconische ingrediënten in de klassieke parfumerie. Het is bekend als een enkele bloemgeur in zeer selectieve parfums om zijn weelderige karakter te presenteren. Tijdens een reis door de Indiase bloemenvelden, enkele jaren geleden, herinner ik me mijn emoties in het ontdekken van de pure vegetarische frisheid en delicatessen van tuberose. De supermoderne CO2 technologie biedt mij de mogelijkheid om die geur opnieuw te creëren.
6. BIJ HET CREËREN VAN DEZE GEUR WILDE JE EEN SPECIAL MOMENT IN HET LEVEN SYMBOLISEREN. WELK MOMENT?
Van de pure en natuurlijke Indiase tuberose komen de kenmerkende frisse en dauw groene noten het best tot zijn recht bij dageraad. Elke dag tussen mei en december, oogsten vrouwen in sari’s de waardevolle witten bloemen die worden gebruikt voor kransen en parfumerieën. Dit speciale moment wil ik opnieuw symboliseren – wanneer de tuberose bij dageraad bloeit en de bloemblaadjes nog steeds een beetje nat en bedauwd zijn.
7. HOE ZOU JIJ, EEN MASTER PARFUMEUR, DE GEUR VAN SUBLIME NATURE TUBEROSE OMSCHRIJVEN?
Sublime Nature Tuberose is dauwig en bloemig, met een boeket van frisse witte bloemen en een sprankelende topnote. Vol karakter met een natuurlijk gevoel, de geur van de bloem voordat deze wordt geoogst.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

7-Dagen Nagellak Challenge

7-Dagen Nagellak Challenge : 7-Dagen Nagellak Challenge