donderdag 31 mei 2018

Verzorging van de droge huid – en 3 andere veelvoorkomende huidproblemen

VERZORGING VAN DE DROGE HUID – EN 3 ANDERE VEELVOORKOMENDE HUIDPROBLEMEN

Weten wat je voor huid hebt en hoe je er het beste voor kunt zorgen, is de eerste stap naar een zachte, gladde, gezonde en stralende huid. We krijgen elke dag veel vragen over huidgerelateerde problemen, dus we hebben een overzichtje gemaakt van de meestgestelde vragen. Lees verder om onze antwoorden te lezen!
HET MERENDEEL VAN MIJN HUID ZIET ER MOOI UIT, MAAR RONDOM MIJN KIN, NEUS EN VOORHOOFD HEB IK EEN HELE VETTE HUID. MOET IK OP DEZE PLEKKEN EEN SPECIAAL PRODUCT GEBRUIKEN? 
Dit is een perfect voorbeeld van de gecombineerde huid. De meeste mensen hebben een normale huid met een paar droge of vette gebieden, of een combinatie van alleen vette en droge gebieden. Als jouw huid vooral normaal is met een vette T-zone, heb je geluk: je hoeft dan geen speciaal product te gebruiken. Voor jou is het slim om op zoek te gaan naar producten die zowel hydrateren als de normale/gecombineerde huid in balans brengen.
IK HEB EEN ERG VETTE HUID. HOE GOED IK OOK REINIG, MIJN HUID LIJKT ALLEEN MAAR VETTER TE WORDEN. WAT KAN IK DAARAAN DOEN?
Het klinkt raar, maar waarschijnlijk reinig je je huid juist te veel. Dit is een veelvoorkomend probleem bij de vette huid, en gelukkig kun je dit eenvoudig oplossen. Een gezonde huid heeft talg nodig, en wanneer je al je natuurlijke talg weghaalt, is de reactie van je huid om meer aan te maken. Gebruik mildere producten die bedoeld zijn om de vette huid te reinigen, en breng je huid weer in balans. Door je huid te reinigen met een product dat gemaakt is voor de vette huid, kun je namelijk overtollig talg verwijderen, maar blijft de benodigde hoeveelheid talg op je huid zitten.
IK HEB HET HELE JAAR EEN ERG DROGE, SCHILFERIGE HUID, MAAR HET WORDT ALTIJD ERGER ALS HET KOUD IS BUITEN. MOET IK MEER PRODUCT OPDOEN? 
Als je een hydraterend product gebruikt dat niet past bij je huidtype, zal het ook niet helpen om tien laagjes crème op te smeren. Het verergert de boel zelfs, omdat je huid dan verstopt raakt. Zoek een crème die de droge huid intensief hydrateert. Houd daarnaast in gedachten: less is more. Een licht, gelijkmatig aangebracht laagje hydraterende crème is voldoende. Gebruik wel altijd eerst een serum om je huid te voeden en een extra boost te geven.
IK HYDRATEER MIJN HUID NIET, OMDAT IK EEN VETTE HUID HEB EN HET NIET ERGER WIL MAKEN. VOLGENS EEN VRIENDIN ZOU IK DAT WEL MOETEN DOEN; KLOPT DIT?
Je vriendin heeft helemaal gelijk! De gezonde huid heeft een balans nodig tussen vet en water, dus zelfs als het niet zo aanvoelt, kan ook de vette huid gedehydrateerd raken. Bij een tekort aan vocht compenseert de huid dit vaak door meer talg aan te maken – en dat is het laatste wat je wil! Het enige wat je moet doen, is goed kijken of je de juiste producten gebruikt. Hydraterende producten voor de vette huid hydrateren de huid zonder de talgproductie te stimuleren. Daarnaast zijn er veel producten met ingrediënten die overtollig talg reduceren en de glimmende huid matteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

7-Dagen Nagellak Challenge

7-Dagen Nagellak Challenge : 7-Dagen Nagellak Challenge